torsdag 19 november 2009

Nu är jag tillbaka från träningen xD Bra att jag börjar klockan 10 imorgon. Det blir skönt och sova lite! Men nu är jag faktiskt vrål hungrig så jag ska fixa lite god mat! Avundsjuka? :P eller? Va sägs om amerikanska pannkakor? Låter bra va? Här kommer receptet:


Amerikanska pannkakor
ca: 15 min

1,25 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,25 tsk salt
1 msk socker
0,5 st ägg
1,25 dl mjölk
1 msk smör

Tillagning

1. Blanda alla torra ingredienser. Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan skål. Blanda inte för mycket, bara precis så att allt blandas.

2. Stek ca 10 cm stora pannkakor med smör i stekpanna.

3. Servera dem med färsk frukt eller bär, lönnsirap och eventuellt smör eller vispgrädde.

GOTT!!
xoxo :*:*

1 kommentarer:

lillblondin sa...

Sv; Ja inte är skolan mitt favoritställe direkt ;D

Hoppas du får en jätte trevlig helg=).

Skicka en kommentar